Dublin, 23. lipnja 2018.

Predsjednik Donjeg doma irskog Parlamenta sudjelovao u pilot projektu Korijeni

Dana 23. lipnja 2018. godine održana je videokonferencija u sklopu projekta „Korijeni“ čiji je nositelj Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske, a u kojoj su sudjelovali Osnovna škola Blago Zadro iz Borova Naselja, Druga osnovna škola Široki Brijeg te Hrvatska škola u Dublinu. U Dopunskoj školi u Dublinu su uz učenike bili Nj.E. Sean O'Fearghail, predsjednik Donjeg doma irskog parlamenta i veleposlanik Ivan Mašina.

Iz Borova Naselja sudionike ove trostrane videokonferencije pozdravio je Zvonko Milas državni tajnik Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan RH te rekao da je sudjelovanje u ovom projektu sjajan način pronalaženja svih elemenata hrvatskog identiteta koji spajaju djecu osnovnoškolske dobi diljem svijeta. Milas je zahvalio Nj.E. Seanu Ó Fearghaílu, predsjedniku Donjeg doma irskog parlamenta i veleposlaniku Mašini na prepoznavanju, podršci i sudjelovanju u projektu „Korijeni“. Umrežavanje škola  predstavlja najpogodniji način upoznavanja djece i učitelja iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i svih hrvatskih iseljeničkih zajednica diljem svijeta te se na taj način globalno podiže svijest o pripadnosti  jednom, nedjeljivom hrvatskom narodu, ma gdje živio, poručio je Milas.

Nj. E. Seán Ó Fearghaíl je u svom pozdravnom govoru izrazio zadovoljstvo što može sudjelovati u ovom pilot projektu te podržati rad Dopunske škole u Dublinu. Naglasio je važnost  jezika i kulture u očuvanju  nacionalnog identiteta, osobito kod pripadnika dijaspore.

Pozdrave nazočnima iz Širokog Brijega uputio je i gradonačelnik Miro Kraljević izrazivši tradicionalnu podršku Grada Širokog Brijega ovom projektu kojim se jačaju spone između hrvatskog naroda diljem svijeta i pruža kontinuirana potpora hrvatskim učiteljima u iseljeništvu u njegovanju hrvatskog identiteta.

Učenici Osnovne škole Blago Zadro iz Borova Naselja, Druge osnovne škole Široki Brijeg te Hrvatske škole u Dublinu, nakon međusobnog predstavljanja održali su prezentacije o svojim gradovima i školama koje su bile praćene prigodnim kulturno – glazbenim sadržajima.